na web.png
banner pgn.png
zebra nejmenší.jpg
Milí přátelé Zebry,
zasílejte také své tipy pro Liberecké rodiče s fotografiemi. Spolu vytvoříme pomocníka pro dlouhé chvíle s dětmi.
Vše můžete zasílat na email: zebra.edan@email.cz
nechceme na zebře chybět.png
Turistický výlet do přírody.
Trasa: Parkoviště U Jána – Sirný pramen (odbočka) – Chata Luž (Myslivny) – Odbočka na Luž – Luž (793 m n. m.) – Odbočka na Luž – křižovatka cest před chatou – Hamerský potok – Parkoviště U Jána (9 km celkem)

S kočárem lze jen část trasy, nebo celá trasa s krosnou.
Z parkoviště U Jána k Chatě na Luži je to 3 km, úsek je zcela bezbariérový (vhodný pro kočáry), pokud vynecháme odbočku k Sirnému prameni.

Výlet zaslala Anna Dařbujanová
Přímo na vrchol Luže to s kočárem nejde, ale výlet se dá realizovat buď zkráceně (pouze k Chatě na Luži), nebo zvolit pro nejmenší děti nosítko, a tak vrchol dobýt.
Z parkoviště U Jána k Chatě na Luži je to 3 km, úsek je zcela bezbariérový (vhodný pro kočáry), pokud vynecháme odbočku k Sirnému prameni (tam vede cesta přes kořeny jen pro pěší). Sirný pramen – tak jsou zde označovány malé tůňky při Hamerském potoce obsahující vysoký podíl železa. Tůně i voda v okolí má typicky rezavou barvu.
Chata na Luži, odpočinkové a rekreační místo, má v letní sezoně příjemnou a velkorysou terásku s herními prvky pro děti. Jedná se o příjemné zpestření trasy a jediná možnost občerstvení na české straně.
Další část trasy pro kočárky vhodná není. Bez obtíží jde dorazit s kočárem kousek nad odbočku na Luž (ke studánce), přímo na odbočce je zastřešené odpočinkové místo s lavičkami a stolkem.
Cesta na vrchol hory není prudká, ale je ve vyšších polohách značně kamenitá a není ani příliš široká. Z vrcholu je nádherný kruhový výhled po Česku i Německu, místo je osazeno tabulkami s popisky okolních kopců a dalekohledem. Na jižním vrcholu hory se nachází německá chata a také kříž.
Z vrcholu se vrátíme po stejné trase téměř až k Chatě na Luži, odbočíme vpravo a po dalších cca 150 m opět vpravo (držíme se značení červené Kammweg, cyklostezka 3061). Také tato část trasy je bezbariérová, vhodná pro kočárky. Cesta po celou dobu mírně klesá, jdeme zhruba kilometr, než přejdeme most nad Hamerským potokem. V lesích okolo tohoto potoka se ve středověku nacházelo velké množství sklářských hutí.
Po dalších 200 m narazíme na malou silnici, zde se dáme vlevo. Po této komunikaci pokračujeme necelé 2 km, než se připojíme k zeleně značené turistické trase. Odbočíme vlevo, cesta nás dovede k parkovišti U Jána. Lokalita se jmenuje podle sv. Jana Nepomuckého, jehož socha byla přímo na mostě u parkoviště nebo opodál na křižovatce cest. Po roce 1950 byla zničena, znovuobnovena v 90. letech minulého století, v roce 2001 ukradena.

Parkoviště je bez poplatku, kapacita minimálně 20 aut.

Info o restauraci: www.chataluz.cz
Více o Lužických horách zde: www.luzicke-hory.cz
20.12.2014 11:52:59
Monika Petrásková
Texty, fotografie a další data ze stránek zebra-edan.cz je možné použít pouze se souhlasem provozovatele stránek.
Name
Comment
Or visit this link or this one