na web.png
banner pgn.png
zebra nejmenší.jpg
Milí přátelé Zebry,
zasílejte také své tipy pro Liberecké rodiče s fotografiemi. Spolu vytvoříme pomocníka pro dlouhé chvíle s dětmi.
Vše můžete zasílat na email: zebra.edan@email.cz
nechceme na zebře chybět.png

Luftkurort Lückendorf (německo)

vylet s kocarem_05tit.jpg
Luftkurort Lückendorf – Töpfer a Töpferbaude – Kurort Oybin – Hain – Luftkurort Lückendorf (9 km)

Výlet vhodný s kočárem

Výlet zaslala Anna Dařbujanová
Lužické a Žitavské hory (Lausitzer und Zittauer Gebirge)
a výstup na Töpfer (Hrnčíř)
Nástup na trasu je na křižovatce cest, kde se dáme po „Brandsteinweg“. Mírná vrstevnicová a široká cesta nás povede lesem, v němž sem tam uvidíme pískovcové skalní útvary.
Z několika míst je výhled na obec Oybin se svou typickou dominantou, zříceninou hradu Oybin. Na této cestě nikam neodbočujeme, dokud nedorazíme do místa, kde se Brandsteinweg kříží se silnicí.
vylet s kocarem_02.jpg
vylet s kocarem_03.jpg
Cesta vedoucí po silnici je značená jako červená turistická a míří přímo na vrchol stolové hory Töpfer. Na této křižovatce se dáme vpravo do kopce.
Silnička se hodně vlní terénem, turisté zde musí dávat pozor na provoz na komunikaci – silnicí totiž projíždí pravidelné linky místního Oybinského horského expresu (vláčku), který vozí návštěvníky hor po různých místních atrakcích.
vylet s kocarem_01.jpg
Červená trasa končí na vrcholu hory Töpfer (Hrnčíř, 582 m n. m.). Tento prostor je vcelku rozlehlý a návštěvníky od nepaměti udivuje množstvím bizarních skalních útvarů, které připomínají různé věci, zvířata a postavy.
Při příchodu je nejpatrnější po pravé straně skála s pojmenováním Slepice sedící na vejcích (Brütende Henne).
Pakliže se vydáme k místní horské chatě (Töpferbaude), kde se lze dobře najíst, určitě nepřehlédneme velký kříž se čtyřjazyčným nápisem Aby všichni jedno byli, po levé straně pak skalní vyhlídku s názvem Skalní brána (Felsentor).
vylet s kocarem_06.jpg
vylet s kocarem_05.jpg
U Skalní brány se nachází kiosek pro ty, kteří se nechtějí zdržovat posezením uvnitř boudy.

Ze Skalní brány i dalších skal jsou krásné kruhové výhledy, jeden z výhledů (asi 15 min cesty bez kočáru) dokonce nese název Česká vyhlídka (Böhmische Aussicht).
vylet s kocarem_04.jpg
vylet s kocarem_07.jpg
Po prohlédnutí skal a pokochání se výhledy se po červené turistické vydáme zpět směrem na Oybin, nepůjdeme však po červené až do obce.
Kousek nad obcí odbočíme doprava, abychom šli po zelené trase směrem k Teufelsmühle (ale tak daleko nechoďte, stojí tam budova z roku 1500, nyní hotel), tato cesta se pozvolna napojuje na uličku Im Winkel. Ulička vyúsťuje na ulici Bedřicha Engelse, tu přejdeme a dáme se vpravo, než dorazíme k železničnímu přejezdu, který přejdeme a dáme se vlevo.
vylet s kocarem_11.jpg
Abychom do Oybinu šli podél skalního masivu (ten budeme mít hned u pravé ruky), na němž stojí hrad a klášter, a podél železniční trati až k malebnému nádraží. Zde si můžeme s dětmi prohlédnout vláčky parní železnice (Dampbahn).
vylet s kocarem_09.jpg
Dále pokračujeme Hlavní ulicí (Hauptstrasse), starou zástavbou a okolo kostelíka na skále (Bergkirche) směrem k Hainu, pokračujeme po žluté trase.

Z Hlavní ulice můžeme jít k malému rybníčku a po parkové cestičce pokračovat k přírodnímu koupání až dorazíme na Hainbergweg – Hainstrasse.
Správnost cesty můžeme zkontrolovat i tak, že cesta musí vést k penzionu Hubertus, který se nachází na okraji Oybinu. Od Hubertusu se vydáme do kopce směrem na Hain, cesta je zde skutečně do kopce a je kamenitá, po levé straně ji lemují staré patníky.
Na začátku obce Hain přejdeme silnici, ujdeme několik kroků po chodníku a hned odbočíme vlevo do lesa. Cesta je z větší části vrstevnicová, v některých místech může být podmáčená a bahnitá. Po této červeně značené jdeme tak dlouho, dokud ji nekříží zelená. Jakmile spatříme zelenou, odbočíme vlevo na zelenou, tato cesta nás dovede k místu, kde jsme výlet započali.
Náročnost trasy:
Terén je kopcovitý, náročnost střední až těžká (celkem dva výstupy – na vrchol hory Töpfer a při návratu k parkovišti).
Povrch cest:
Trasy vedou po zpevněných lesních cestách a silnicích, v obci Oybin též po chodnících, směrem na Hain vede kamenitá cesta (stará silnice podobná Štolpichu v Jizerských horách).
Trasa je variabilní, lze ji krátit i prodlužovat dle chuti, využití map Lužické hory 1:50 000 Shocart a Hřebenovka/Kammweg (česko-saská)
Tipy na výlety (k dostání zdarma v informačních centrech).
vylet s kocarem_08.jpg
Parkování:
Na silnici mezi Lückendorfem a Oybinem se nachází několik záchytných parkovišť, doporučujeme poblíž místa s označením Kammloch (těsně za obcí Lückendorf). Přímo ze sedýlka Kammloch je nástup na trasu vedoucí na Hvozd (Hain), pod sedlem z parkoviště vede cesta např. do obce Hain, z dalšího parkoviště (ještě nížeji položeného) vede několik cest směrem na Töpfer, většina z nich je ale pouze pro pěší, nás zajímá cesta označená jako Brandsteinweg. Jsou tam i další lesní parkoviště, parkování je bez poplatku.
vylet s kocarem_10.jpg
vylet s kocarem_12.jpg
27.10.2015 19:46:39
Monika Petrásková
Texty, fotografie a další data ze stránek zebra-edan.cz je možné použít pouze se souhlasem provozovatele stránek.
Name
Comment
Or visit this link or this one